Zaposlovanje je ključni del poslovanja vsakega podjetja. Brez pravih ljudi na pravem mestu je težko doseči zastavljene cilje. Vendar pa je včasih težko pridobiti ustrezne in kvalificirane kandidate. V praksi se pogosto dogaja, da oglasi za delo ostanejo brez prijav. Kako to preprečiti in kako izboljšati možnosti za pridobivanje ustreznih kandidatov? V nadaljevanju predstavljamo nekaj nasvetov, ki lahko pomagajo pri tem.
5 nasvetov za privabljanje ustreznih kandidatov
1. Oglas za delo
Prvi korak je seveda oglas za delo. Ta mora biti jasen, privlačen in mora kandidate pritegniti. Opišite, kaj delo vključuje, kakšne so zahteve in kaj podjetje ponuja v zameno. Uporabite jasen in enostaven jezik, da bodo kandidati razumeli, kaj se od njih pričakuje. Prav tako je pomembno, da je oglas dobro vidljiv. Objavite ga na več spletnih straneh za iskanje zaposlitve, družbenih omrežjih in drugih mestih, kjer se potencialni kandidati zadržujejo.
2. Proces prijave
Hitrost šteje. To se je pokazalo tudi v raziskavi, kjer je kar 56 % vprašanih kot razlog za odstop od prijave navedlo zamudnost in kompleksnost postopka (Critera, 2023).
Preprost in kandidatu prijazen postopek prijave je bistven. Izogibajte se preveč kompleksnim obrazcem ali nepotrebnim vprašalnikom. Omogočite enostavno in hitro prijavo, s katero boste povečali število ustreznih prijav.
3. Komunikacija s kandidati
Ste vedeli, da če pripadnikov generacije Z (v sklopu selekcijskega postopka) ne boste obvestili o neizbranosti, se skoraj zagotovo ne bodo prijavili na nobeno drugo delovno mesto pri vas?
Ko prejmete prijavo, takoj obvestite kandidata, da ste njihovo prošnjo prejeli. Redna komunikacija med celotnim postopkom prijave in povratne informacije o poteku izbirnega postopka bodo izboljšale njihovo izkušnjo in povečale možnosti za privabljanje pravih kandidatov. Vzdržujte doslednost komunikacije z vsemi kandidati v celotnem postopku, ne glede na to, ali so bili izbrani ali ne. Hitro se odzivajte na prijave in zagotovite konstruktivne povratne informacije zavrnjenim kandidatom, saj lahko to poveča verjetnost, da se bodo prijavili na prihodnje razpise. Poleg tega jim omogočite, da se počutijo cenjene in spoštovane, ne glede na rezultat postopka.
4. Definirajte koga iščete
Natančno definirajte svojega idealnega kandidata: izobrazba, izkušnje, veščine in vrednote, ki jih mora imeti. Pomembno je, da veste, koga iščete in katere so tiste zahteve, ki jih mora ustrezen kandidat izpolnjevati. Prav tako morate potem ugotoviti, kje se ti kandidati nahajajo. So to zaposlitveni portali, socialna omrežja, zavod za zaposlovanje, karierni sejmi ipd.
5. Fleksibilnost in druge ugodnosti
Fleksibilnost pri delu postaja in ostaja ena pomembnejših ugodnosti oziroma vrednost, ki jih imajo zaposleni. V raziskavi je kar 37 % vprašanih kot razlog za odstop od prijave navedlo, da niso ponujali možnosti dela na daljavo ali prilagodljivega dela (Critera, 2023).
Zagotovite informacije o možnosti dela na daljavo, prilagodljivem urniku ali drugih ugodnostih, ki jih ponujate. Ti dejavniki pogosto vplivajo na odločitev kandidatov, še posebej pri mlajših generacijah.
Kako vam lahko pomaga Jobbit?
Za pomoč pri privabljanju in iskanju bodočih sodelavcev lahko uporabite tudi Jobbit. To je digitalna storitev, ki vam pomaga izboljšati, pohitriti in poenostaviti vaš proces iskanja in privabljanja ustreznih kandidatov. Ponuja vam storitve priprave personaliziranega oglasa, ki je skladen z vašo blagovno znamko, zagonom targetiranih oglaševalski kampanj, sledenje prijavam v realnem času in avtomatizacijo komunikacije s kandidati v procesu prijave.
Z Jobbitom lahko izboljšate svoj zaposlitveni proces, privabite več kvalitetnih kandidatov in s tem izboljšate uspešnost vašega podjetja.